•  
  •  

Všeobecné obchodní podmínky

Úvodní ustanovení

Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího, kterým je obchodní společnost KLIA cz s.r.o.,

se sídlem Opavská 436, Bohuslavice

PSČ 747 19, IČ: 26812932

zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, sp. zn. C 26556 a kupujícího pro nákup v internetovém obchodě pod adresou:

https://www.shop.klia.cz/

Tyto obchodní podmínky jsou součástí kupní smlouvy.

Pokud si smluvní strany domluví něco jiného, než je v těchto podmínkách, bude mít vzájemná dohoda přednost.

Prodávající nabízí v internetovém obchodě následující sortiment zboží: bytové dekorace, floristické potřeby, látky, dekorativní kameny, svíčky.

Právní vztahy vzniklé ze smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky.

Vztahy neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí platnými právními předpisy - ve vztahu ke kupujícímu, kterým je spotřebitel, zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Právní vztahy s kupujícím, který je podnikatelem, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník s tím, že ustanovení tohoto zákona o spotřebitelských smlouvách se vůči podnikateli neuplatní.

Spotřebitel je fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání.

Pokud je v těchto podmínkách použit pojem věc, rozumí se tím zboží, které je předmětem kupní smlouvy.

Zpracování osobních údajů

Všechny informace, které nám uvedete, jsou důvěrné a budeme s nimi tak i zacházet.

„Zásady ochrany osobních údajů“

Uživatelský účet

Můžete si založit vlastní uživatelský účet, ze kterého můžete nejen provádět objednávky.

Tvorba účtu není povinná pro spotřebitele, objednávku provedete i bez ní.

V případě, že jste vlastníkem IČ a DIČ, registrace je nutná.

Doporučujeme ovšem se zaregistrovat a využívat tak řadu výhod, které uvádíme níže.

Pouze registrovaný zákazník:

- má přehled o všech svých objednávkách a reklamacích

- nemusí při každé objednávce vyplňovat kontaktní údaje

- může přidávat produkty mezi své oblíbené

Neregistrovaným zákazníkům:

Zobrazují se maloobchodní ceny pro koncové zákazníky.

Máte-li IČO, je nutné se přihlásit nebo registrovat, aby se vám zobrazili velkoobchodní ceny. Pozdější

změna fakturované ceny neregistrovaných nebo nepřihlášených zákazníků není možná.

Více informací o zpracování osobních údajů najdete v Zásadách ochrany osobních údajů.

„Registrace a přihlášení“

Cena zboží, kupní smlouva

Kupní smlouvou se prodávající zavazuje kupujícímu odevzdat zboží, které je předmětem koupě, umožnit mu nabýt vlastnické právo k němu a kupující se zavazuje zboží převzít a zaplatit za něj kupní cenu a náklady na jeho dodání. Vlastnické právo k prodávanému zboží přechází na kupujícího okamžikem úplného zaplacení kupní ceny.

Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího jejím převzetím. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího i tehdy, když mu prodávající umožnil věc převzít a kupující ji z důvodů spočívajících na jeho straně nepřevezme.

Kupující souhlasí s uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím komunikačního prostředku na dálku. Prodávající neúčtuje kupujícímu náklady na použití komunikačních prostředků na dálku. Náklady na použití těchto komunikačních prostředků si nese kupující ze svého, a to v ceně, kterou má sjednánu se svým operátorem komunikačních služeb.

Ceny, za které prodávající prodává zboží, jsou aktuálně uvedeny na webových stránkách prodávajícího včetně DPH. DPH nebude účtováno kupujícím s platnou registrací plátce daně z přidané hodnoty se sídlem a místem dodání v zahraničí, a to jak v zemích EU tak mimo ně. Kupující musí prodávajícímu splnění této podmínky prokázat, přičemž místo registrace kupujícího musí souhlasit s údajem o registraci uveřejněným na webových stránkách systému VIES.

Pro nákup zboží v cizích měnách platí přepočet ceny v českých korunách aktuálním kurzem . V ceně jsou obsaženy veškeré poplatky vztahující se k prodávanému zboží a balné, jenž jsou rovněž uvedeny včetně DPH.

V ceně nejsou obsaženy náklady na dodání zboží.

Všechny ceny jsou uvedeny včetně všech daní a poplatků, kromě nákladů na doručení.

Pokud je někde uvedena cena, která je zjevně chybná, prodávající cenou není vázán a smlouva mezi smluvními stranami není uzavřena.

Pravidla pro nákup zlevněného zboží:

1. Zboží ve slevě platí do vyprodání zásob a není časově omezeno.

2. Slevy na zboží nelze sčítat ani kombinovat s jinými slevami poskytnutými prodávajícím.

Platnou je ta cena zboží, která byla na webových stránkách prodávajícího zveřejněna v den zaslání objednávky kupujícím. Zboží dodává prodávající kupujícímu prostřednictvím zvolené přepravní služby.

Přehled o výši poštovného se nachází na webových stránkách prodávajícího.

Není-li s kupujícím sjednáno jinak, prodávající nepožaduje uhrazení zálohy na kupní cenu zboží.

Cenu zboží uhradí kupující prodávajícímu takto:

- prostřednictvím doručovatele zásilky zboží – při doručení na dobírku

- vyúčtování fakturou bezhotovostním převodem na účet prodávajícího

- osobně v provozovnách prodávajícího

V rámci šetření životního prostředí obdrží kupující daňový doklad e-mailem po uskutečnění objednávky, dále je rovněž ke stažení a vytištění po přihlášení kupujícím do svého účtu, jenž má v rámci e-shopu.

Volba způsobu úhrady kupní ceny včetně nákladů na jeho doručení přísluší prodávajícímu.

Prodávající neuzavírá s kupujícími smlouvy na opakované plnění ani smlouvy na dobu neurčitou pokud není výslovně uvedeno.

Kupující předkládá prodávajícímu objednávku na zboží na formuláři vystaveném na stránkách internetového obchodu tak, že zašle vyplněný objednávkový formulář na adresu: www. shop.klia.cz.

Doručená vyplněná objednávka je považována za návrh kupní smlouvy a kupní smlouva se považuje za uzavřenou potvrzením objednávky ze strany prodávajícího potvrzovacím e-mailem zaslaným nejpozději ve lhůtě do jednoho týdne od doručení objednávky. Takto vzniklou kupní smlouvu lze měnit či rušit jen dohodou obou stran.

Prodávající neodpovídá za chyby způsobené přenosem dat.

Uzavřením kupní smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.

Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout objednávku nebo její část v případě, že zboží již není v okamžiku doručení objednávky skladem.

Prodávající je povinen informovat kupujícího e-mailem o stavu přijaté objednávky s uvedením chybějících či upravených položek objednávky. Pokud není objednávka přijata zcela v souladu s požadavkem kupujícího, může kupující od kupní smlouvy odstoupit. Nabídka zboží v internetovém obchodě není ve smyslu § 1732 občanského zákoníku považována za návrh kupní smlouvy.

Nabízené zboží platí do vyprodání zásob bez omezení.

Odpovědnost za vady, práva z vadného plnění

Práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.).

Prodávající odpovídá za to, že věc nemá při převzetí vady. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že v době kdy věc převzal:

- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly a chybí-li ujednání, pak takové vlastnosti, které prodávající uvedl v nabídce či v reklamě popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu věci,

- se věc hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se věc používá

- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti

- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Pokud se vada na věci projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.

U řezaných květin je s ohledem na typ zboží potřeba, aby byly uplatněny práva z vadného plnění co nejdříve po převzetí zboží, a to nejpozději do 48 hodin od takového převzetí.

Z opatrnosti uvádíme, že uvadání nebo opadávání květin není vadou, ale běžným procesem stárnutí květin.

U doplňkového sortimentu (dekorace a jiné doplňky) prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24měsíční záruční době, není-li na zboží nebo jeho obalu uvedena jiná doba.

U spotřebního zboží je kupující-spotřebitel oprávněn uplatnit právo z vad do dvaceti čtyř měsíců od jeho převzetí, což se netýká:

- zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána

- na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním,

- u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou mělo při převzetí kupujícím,

- vyplývá-li to z povahy věci.

Záruční doba dvacet čtyři měsíců se vztahuje výlučně na kupujícího-spotřebitele, nikoliv na kupujícího-podnikatele. Záruční doba počíná běžet od okamžiku předání věci kupujícímu. Kupující nemá právo ze záruky, pokud byla vada na zboží způsobena vnější událostí po jeho převzetí.

Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující při převzetí věci věděl, že věc má vadu, nebo tuto vadu sám způsobil.

a) právo kupujícího při podstatném porušení smlouvy

Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy má kupující právo:

- na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká jen součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu této součásti. Není-li to možné, může kupující od smlouvy odstoupit. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména pak lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady:

- na odstranění vady opravou věci,

- na přiměřenou slevu z kupní ceny,

- odstoupit od smlouvy

Kupující sdělí prodávajícímu při oznámení vady bez zbytečného odkladu po oznámení vady, jaké právo si zvolil. Provedenou volbu nemůže kupující následně změnit bez souhlasu prodávajícího. Toto neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že je neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit.

Pokud kupující nezvolí své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení kupní smlouvy (viz dále).

Kupující spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, kdy prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli způsobilo značné obtíže.

b) právo kupujícího při nepodstatném porušení smlouvy

Pokud je vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy má kupující právo na odstranění vady, nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od kupní smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci.

Pokud prodávající neodstraní vadu věci včas, nebo vadu odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo může od kupní smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující bez souhlasu prodávajícího změnit.

Právo na dodání nové věci nebo na výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující právo i od smlouvy odstoupit.

Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na jeho náklady zboží původně dodané.

Práva z odpovědnosti za vady uplatňuje kupující-spotřebitel u prodávajícího na adrese:

Klia cz s.r.o., Opavská 436, Bohuslavice 747 19.

Za okamžik uplatnění reklamace se považuje moment, kdy se o reklamaci prodávající dozvěděl.

Reklamace vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud nebude mezi prodávajícím a spotřebitelem dohodnuto jinak. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

V případě oprávněné reklamace má spotřebitel nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly. O proplacení těchto nákladů spotřebitel musí požádat co nejdříve, nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění reklamace, jinak toto právo zaniká.

V případě zjevně neoprávněné reklamace nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů, které na uplatnění práva z vad vynaložil. Současně nemá prodávající nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně, pokud ze strany spotřebitele nedošlo k jednání, z něhož se dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv.

Spotřebitel bude písemně vyrozuměn o způsobu a lhůtě, ve které prodávající potvrdil, kdy spotřebitel právo z vadného plnění uplatnil. Po odeslání reklamace bude spotřebitel/kupující telefonicky nebo elektronicky kontaktován pracovnicí reklamačního oddělení, která spotřebitele vyrozumí se způsobem vyřízení reklamace.

Prodávající nezaručuje záruční a pozáruční servis.

Prodávající upřednostňuje v případě sporu smírné řešení. Spotřebitel je oprávněn se se svou stížností obracet na vedoucího obchodního úseku prodávajícího. Písemnosti možno doručit do sídla prodávajícího nebo elektronicky na adresu sarka.stefkova@klia.cz.

Formulář pro uplatnění reklamace spotřebitele

Při reklamaci podnikatele použijte reklamační formulář (naleznete jej po svém přihlášení v sekci "Uživatelský účet/Zobrazit přehled/Dodací listy /vybrat konkrétní DL - rozkliknout a symbolem "zelený šroubovák" - vyplnit reklamaci odeslat)

Odstoupení od kupní smlouvy

Pokud je kupní smlouva uzavřena prostřednictvím komunikačních prostředků na dálku (v internetovém obchodě), má kupující – spotřebitel právo od kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodů. Spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě do čtrnácti dnů od převzetí. Tato lhůta běží:

- jde-li o kupní smlouvu, jejímž předmětem je dodání jedinou zásilkou, ode dne převzetí zboží

- jde-li i kupní smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží,

- jde-li o kupní smlouvu, jejímž předmětem je pravidelně opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.

Prodávající umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy prostřednictvím vyplnění a odeslání formuláře pro odstoupení od smlouvy .

Formulář pro odstoupení od smlouvy

Písemné odstoupení od kupní smlouvy lze prodávajícímu doručit:

- e-mailem na adresu: jan.buncek@klia.cz

Pokud bude odstoupení od smlouvy zasláno na e-mail, potvrdí prodávající spotřebiteli bez zbytečného odkladu přijetí tohoto písemného odstoupení od kupní smlouvy.

Odstoupení od kupní smlouvy musí spotřebitel odeslat nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží. Lhůta 14 dnů je počítána ode dne převzetí zboží.

Nepřevzetí zboží kupujícím je považováno za odstoupení od kupní smlouvy.

Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

V případě odstoupení od kupní smlouvy má spotřebitel nárok pouze na vrácení finančních prostředků za dopravné v nejnižší nabízené výši (v případě, že si zvolil dražší způsob dopravy).

Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, zašle nebo předá na své náklady prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy vše, co na základě kupní smlouvy nabyl.

Pokud bude vrácené zboží poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, bere spotřebitel na vědomí, že prodávajícímu vzniká vůči spotřebiteli nárok na náhradu škody takto vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započítat proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

V případě odstoupení od kupní smlouvy není společnost povinna vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží společnosti odeslal.

V případě, že z důvodu na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

Spotřebitel nemá právo odstoupit od kupní smlouvy ani požadovat dodání nové věci nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí, došlo-li ke změně stavu věci v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci, použil-li spotřebitel věc ještě před zjištěním vady, nezpůsobil-li spotřebitel nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním nebo opomenutím, nebo prodal-li spotřebitel věc ještě před zjištěním vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí spotřebitel prodávajícímu, co ještě vrátit může a dá prodávajícímu náhradu od výše, v níž měl z použití věci prospěch.

Neoznámí-li spotřebitel vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od kupní smlouvy.

Objednávku lze stornovat do doby, než se změní stav objednávky „Vyřízeno“ v přehledu dokladů na svém profilu. Storno objednávky kupující provede telefonicky na telefonním čísle zákaznické linky (+420) 606672363 nebo e-mailem (jan.buncek@klia.cz). Pokud je objednávka ve stavu „Vyřízeno“, je již předána přepravci k doručení. V této fázi kupující kontaktuje náš zákaznický servis, který bude informovat o následném postupu.

Termíny dodání zboží

Objednávky vyřizuje prodávající obvykle do 3 pracovních dnů. Zboží je doručeno kupujícímu do ČR a SK zpravidla následující pracovní den od podání zásilky.

Zásilky vrácené z důvodu spočívajícího na straně kupujícího jsou opětovně zasílány jen na požádání s tím, že prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu další poštovné.

Heureka! – program Ověřeno zákazníky

Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.“

Závěrečná ustanovení

Kupujícímu je doporučeno při dodání zboží zkontrolovat stav přejímané zásilky podle přiloženého přepravního listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou (je např. poškozená, neúplná). Pokud kupující takovou zásilku převezme, je nezbytné, aby stav zásilky a rozsah jejího poškození popsal v předávacím protokolu přepravce. Kupující bere na vědomí, že je povinen stav neúplné nebo poškozené zásilky oznámit prodávajícímu na jeho e-mailové adrese: jan.buncek@klia.cz, sepsat s dopravcem protokol o škodě a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem nebo poštou prodávajícímu.

Podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mají spotřebitelé právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu plynoucího ze smlouvy. V takovém případě je spotřebitel oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci, (Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to v případě, že se spor nepodařilo s námi jako prodávajícími vyřešit přímo. Spotřebitel může podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy u nás jako prodávajícího poprvé uplatnili své právo, které je předmětem sporu. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.

Veškerá ujednání mezi kupující a prodávající se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, bude se vztah řídit právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

Všechna práva k webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webovou stránku nebo její část bez souhlasu prodávající.

Nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek jsou odkazy v podmínkách uvedené.

Prodávající si vyhrazuje právo na úpravy či změny těchto všeobecných obchodních podmínek.

Tyto obchodní podmínky ruší dříve účinné obchodní podmínky společnosti KLIA cz s.r.o.

Upozornění:

Firma KLIA cz s.r.o. si vyhrazuje právo odmítnout zaslání velmi křehkých a lehce rozbitných věcí (sklo, apod.) zásilkovou službou, pouze na výslovnou žádost a riziko příjemce. V těchto případech nebudeme respektovat reklamaci těchto poškozených věcí. V případě doručení poškozené zásilky, tuto nepřebírejte od doručovatele a sepište s ním reklamační protokol a kopii nám zašlete emailem, nebo faxem.

Platnost obchodních podmínek od 1.12.2024